شانس نام مستعار خداست آنجا که نخواهد امضایش پای داده هایش باشد....




گوش کن به نت هایی که پشت پنجره ات میخورند  با...را

باران باش

کسی به باران عادت نمی کند

هربار که بیاید

خیس می شوی.


(گروس عبدالملکیان)

.

.

.

سلام بعد چند ماه....

واما سه سپید



1

.


هزار بار

هزار بار

بگو

من او نیستم

شاید

کسی حرفهایت را باور کند

من حالا منی هستم

داخل پرانتز

برای تکرار

او نشدن




2

.


میان

چشم هایی که

از ترس لو رفتن

می خندند

گریه می کنم

شاید

سیلی محکمی

روی صورتی بزنم

که چند روز پیش

گریه می کرد برای دستی که

روی صورتش داد می زد

من و او

قربانی

سیلی هایی  شدیم که

برای تفسیر یادگاریهای صورتمان

خنده را بازی می دادیم




3

.


حرفهایم  را نمی فهمند

از دفتر خاطرات بپرس

که یک شب

 به یک مادر

فروختم

سنگهای صبور

آب می شوند

وقتی که

لای به لای ورقها

گل خشکیده ای را لمس می کنند

این بار

حرفهایم را

از پشت لبخند یک مادر

خریدم




نظرات 93 + ارسال نظر
زهرا احمدی 1390/02/21 ساعت 08:26

سلام آبجی
اول...
برمی گردم

سمیه 1390/02/21 ساعت 09:00

اون بالا چی گفتم سمیه تنبیه میشی

مهدیه 1390/02/21 ساعت 09:07 http://mehraji.blogfa.com/

خودت که اولین شکلکو گذاشتی
من تفریح دیگه ای ندارم
خواستم بدونی

درود.

در قطعه اول ، مفهوم "من او نیستم" تنها به صورت توصیف باقی مانده و شعر نشده است.هر چند رگه هایی از نگاهی فلسفی در آن دیده می شود.

در قطعه دوم ، چینش واژگان خوب نبود و سطرهای آغازی شاعرانه نیستند اما در پایان کار تصویری ملموس وجود دارد.

در قطعه سوم ، با کمی ویرایش و کاستن از تعداد واژه ها از این شعر می توانیم خوانش بهتری داشته باشیم.

مانا باشید.

سهیلا 1390/02/21 ساعت 14:00 http://almasie.blogfa.com

سلام منورجان
شعر 3مت خیلی عالیه
با اون 2تای اولی قابل مقایسه نیست
عالی تر میشه اگه روش یه کم کار کنی
#
من که هستم شما سر نمیزنین!!
#
بعد خودت من"اوووول"
منتظر تازه هات میمونم

سلام عزیز

خوبی که حتما؟

درود هر سه تا شعر دارای فضای مهربون و بسیار صمیمی بودن

بیکران لذت بردم

سبز بمان

سلام
خیلی قشنگ کار کردید واقعا" خسته نباشید
علاقه مندم لینکتون کنم
لطف کنید و بفرمایید با چه نامی دوست دارید لینک بشید؟

سلام
شعر سوم بهتر بود دو شعر اول به قدرت شعر
پایانی نبود
موفق باشید
ممنون
لی لی

رها 1390/02/21 ساعت 23:11 http://yassy.blogfa.com

سلام دوست گلم
عالی بود بخصوص شعر سپید دوم...

موفق باشی عزیزم

رها 1390/02/21 ساعت 23:28 http://yassy.blogfa.com

سلام دوست عزیز
با مطلبی ادبی از یک هنرمند ناشناس به روزم و منتظر حضور گرم و نظرات سازنده شما...

سلام خانم مهراجی...
ممنون از دعوت...
1.استفاده از پرانتز جالب بود...اما هارمونی و آهنگ لازم سطر ها ندارند...
2.پایانی کار مخاطب را غافلگیر می کند...باز نوع چینش واژه هایتان گیرا نیست...
3.جالب بود...
پاینده باشید...

سمیه 1390/02/22 ساعت 17:30

سلام عزیزم!
وبلاگ زیبایی داری
به منم سربزن!

تارا 1390/02/22 ساعت 18:06 http://tara5331.blogfa.com

خوندم و لذت بردم بازم منتظر کارای بعدی شما هستم
توانا باشین و شاعر

سلام
با احترام و افتخار لینک شدید
اگر امکانش هست ما رو با نام:"از این همه فاصله کفش هایم تب کرده اند!(الناز و بهاره)" لینک کنید
ممنونم

سلام
دعوتید به خواندن"حواس پرت..."[گل]

حرفهایم را نمی فهمند
این یکیو خوب فهمیدم
ممنون از دعوت
هرسه یه جورایی حال داد

ابوذرپاکروان 1390/02/23 ساعت 08:22

سلام به شما
بعنوان یه مخاطب جدی شعرسپید احساس میکنم موسیقی کلام کمتر دچار ساختارمندی شعری بوده است و شاعرفرصت کمتری درجهت شکل دهی موسیقی و فرم بخشی کلام شاعرانه داشته،ان شاءالله با مطالعات بیشتر شاهد تلاش جدی تر شما باشیم
باسپاس از دعوت

درود بر شما
لی لی به روز شد
ممنون
لی لی

سلام
با شعر سوم موافقم
مانا باشید

سلام هرسه شعر می توانستند بهتر باشند.اما من ترجیح می دادم یک شعر را می خواندم برای نقد کردن.در فرصت کوتاه اتصال به اینترنت و حجم بالای دعوت برای خواندن و نقد کردن سه شعر برای یک پست زیاد است و نمی توان تمرکز کرد....موفق باشید

از دعوت شما ممنونم
نوع نگاه شما به اشیا و کلمات و طریقه ی به کار گیری آنها در خور تمجید است. دست مریزاد

سلام ا بجی
خوبی ببخش

شعرات خوب بوبن خصوصن 1و3 بقیه بمونه براوقتی که ببینمت



میبوسمت

سلام مهربان
دعوتید به خواندنم
"زندگی جهنم زیباییست"

مدت ها بود توی فضای مجازی سپیدهایی به این
قشنگی نخونده بودم .
درود برتو .
راستی من
کمی تا قسمتی
به روزم بیا/چهارمین نفر هستی که دعوت میشی
و
شاید اخری

سلام زیبا بود
دست مریزاد

حوا 1390/02/25 ساعت 23:26 http://monshain.blogfa.com

سلام , هر سه جالب بودند . متن عبدالملکان از همه زیباتر .
شاد باشی

سمیه 1390/02/26 ساعت 18:20


اینم از طرف مهدیه جانم!

مثل اینکه تو دست بردار نیستی نه؟ باشه
زود باش 3تا نقد اساسی .... میام میکشمت

محمد نوروزی 1390/02/26 ساعت 23:46

سلام
دارین تو شعراتون پوست اندازی میکنین به زبان خوبی دست میابین اگه همین طوری ادامه بدین......ومن خوشحالم
شعر سوم ات استخوان دار تر بود اون یکی شعراتون هم روان بودن
دوباره میخونمت
زنده باشی
انجمن بخون اونایی رو که نخوندی

سمیه 1390/02/27 ساعت 08:40

دارین تو شعراتون پوست اندازی میکنین به زبان خوبی دست میابین اگه همین طوری ادامه بدین......ومن خوشحالم
شعر سوم ات استخوان دار تر بود اون یکی شعراتون هم روان بودن
این یک نقد اساسی



در قطعه اول ، مفهوم "من او نیستم" تنها به صورت توصیف باقی مانده و شعر نشده است.هر چند رگه هایی از نگاهی فلسفی در آن دیده می شود.

در قطعه دوم ، چینش واژگان خوب نبود و سطرهای آغازی شاعرانه نیستند اما در پایان کار تصویری ملموس وجود دارد.

در قطعه سوم ، با کمی ویرایش و کاستن از تعداد واژه ها از این شعر می توانیم خوانش بهتری داشته باشیم.

این دوتا نقد اساسی

.استفاده از پرانتز جالب بود...اما هارمونی و آهنگ لازم سطر ها ندارند...
2.پایانی کار مخاطب را غافلگیر می کند...باز نوع چینش واژه هایتان گیرا نیست...

اینم سومیش !
حتما که نباید از خودم باشه نه؟؟؟
نقد نقده خب

از طرف خودم و مهدیه جانم!!


این همه نقد خدااااااااا
اما احساس میکنم تکراریه ها

من از دست شما دو تا آخر وبلاگمو حذفش میکنما.. بابا شکلک بی شکلک

بیا خونه ی خودت تلافی کنم بیاااااااااااااااا

مهدیه 1390/02/27 ساعت 16:58 http://mehraji.blogfa.com/

ایول
ایول
ایول
آفرین
سمیه
منور وبلاگشو حذف کنه اونوقت وبلاگ کی برییم براشکلک گذاشتن

حرفهایم را

از پشت لبخند یک مادر

خریدم

سلام متشکرم از حضورتون!

بهتره کمی روی مفهوم بیشتر کاربشه
و اینکه چطور ذهن خواننده را درگیر کنیم و
مهمتر اینکه خستگی آوری در زبانمون نباشه

هرچند خیلی کوتاه بنویسیم!!!


سومی رو خیلی دوستداشتم!


موفق باشید

بااحترام

سلام خانم مهراجی
ممنونم از حضورتون فقط فونتتون رو عوض کنید
کاراتون مخصوصا دومی عالی بود لذت بردم

راستش در کارهاتون تمایلی بسمت ترانه حس می کنم!

نمیدونم چرا!

شاید هم حسم اشتباه باشه!

به هر حال.............

سلام
خوندمتون
اون قاب عکس توی پست قبلی از بقیه کاراتون بهتره

ومن

راوی همه ی عکس های مه گرفته
موفق باشی
یاعلی

سلام عزیزم
خوشحالم با شاعر خوبی چون شما آشنا شدم باحرف هایی که از دل می آید وبر دل می نشیند.

سلام دوست من [لبخند]
دعوتین به کمی تنفس بهار...[گل]

با درود.
به روزم با شعری.
و شما دعوتید.

سلام

شعرهایتان را خواندم و لذت بردم

سپاس از دعوتتان

منتظر شعرهای بعدی تان هستم

(ایکن گل)

سلام.

خواندنی بودید.

ممنونم از دعوت.

سمیه 1390/03/04 ساعت 13:43

سلام
دلم برای این جا و شکلک گذاشتن تنگیده بود که حالا خوبم

سمیه سمیه سمیه....
منم خوبم خیلی

رباب آقاجانی 1390/03/05 ساعت 12:01

سلام منورم خوفی؟
بزرگ شی یه چیزی میشی
هاهاهاهاها.....................

سلام دوست عزیزم
با احترام لینک شدی

سلام عزیز
خودکشی به شرط چاقو با چند خبر و 2 شعر تقدیمی وکمی دلتنگی کلی بروز است

هی فکر میکنم به خودم مثل عنکبوت

اینجا چقدر لال شدم بی تو در سکوت

با احترام تمام دعوتی و من چشم براهت .سبز بمان[گل]

سلام شاعر عزیز وگرامی
شعر ات را بارها خواندم واستفاده بردم بایه شعردر انجمن مجازی شاعران ایران به نام((استخوانهای موزون ))بروزم باادب واحترام دعوتید به خوانش ونقد«آدرس خودم در انجمن مجازی لینک شده خوشحال میشم سر بزنی «شعرهای قابل تاملی داری.ماشاا...همچنین وبلاگ خودم هم به روزه،با احترام دعوتید به خوانش ونقد[گل]

باتشکر-یعقوب سهوزاده

سلام
دعوتید به
"تو.او.شما"
برقرار باشید

سلام مهربان
دعوتید به
دلتنگی های یک پروانه
ممنون[گل]

من شبها کنار جوجه تیغی می خوابم!


منتظر حضور شما می مانم!


بااحترام

میرزایی 1390/03/16 ساعت 23:39

نگو سر نزدین.زدم.....

ممنون انشا ا..بازم تکرار بشه

سلام
دعوتید به چند کوتاه عاشقانه نما!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد